I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, September 25, 2010

cincin tunang hilang???ayokk laaa... :p

Assalamualaikum w.b.t. Salam Syawal. Mcm mana dgn raya? Utk sesiapa yg masih layak dpt duit raya tu, amacam thn ni? Income masyuk ke x?Hehe..Bg sy, alhamdulillah masih lg layak dan berhak m'dapat duit raya. Iyelah, umur baru 21 dan masih lg study, mst la kena dpt duit raya kan?Haha.. Cuma kalau pergi menziarah ke rumah2 kwn2 ibu dan abah sy tu, comfirm la xdapat sbb diorg hny memandang adik2 sy je. Puas la buat muka kesian, tp still xdapat gak. Ish3... :p

Ok, terus kepada tajuk. Cincin tunang hilang??? Ehem2, ni bkn kes sy lah. Sy cuma jd si tukang cerita je. Hehe.. Sebenarnya ni kes kwn sy. Nak kata rapat, xde lah sgt tp boleh laa..Kwn sy ni bertunang semasa raya ketiga tempoh hari. Dia dan tunangnya masih lg belajar di universiti yg sama. Ok, nak dijadikan cerita, semalam kwn saya ni call sy dlm keadaan menangis. Dgr org menangis teresak-esak mcm tu, sy pun jd panik & minta dia cerita apa yg berlaku sebenarnya. Dalam keadaan menangis tu, dia pun bercerita.... *sy namakan kwn saya sbg A (bkn nama sebenar) :)


A (bkn nama sebenar) : Pika, kau kena tlg aku. Aku ada masalah bsr ni!
Noorul Afiqah                  : Masalah pe?
A (bkn nama sebenar) : Kau tahu cincin tunang aku hilang!
Noorul Afiqah                 : Cincin tunang kau?Jap2..ni cincin kau @ cincin kau  punya tunang? *mencari   kepastian
A (bkn nama sebenar) : Cincin aku lah.! Baru 2 minggu aku pakai, dah hilang pulak..
Noorul Afiqah                  : Mcm mana boleh hilang? *menyoal ala2 Insp. Aleza dlm cerita Gerak    Khas :)
A (bkn nama sebenar) : Td aku pergi solat. Lepas tu time nk ambil wudhu', aku buka lah.   Takut air xterkena kat kulit. 1 lg sebab cincin tu cincin baru. So, aku mmg elakkan dari kena air. Cincin tu aku letak kat sebelah tempat aku ambil wudhu' tu. Lepas siap ambil wudhu', aku terlupa nak ambil balik. Lepas solat aku pergi tgk, cincin tu dah tak ada!
Noorul Afiqah                   : Siapa pulak yg ambil? Kau salah letak kot? 
A (bkn nama sebenar) : Tak ada lah! Memang kat situlah aku letak.
Noorul Afiqah                   : Kau dah cari? 
A (bkn nama sebenar) : Dah. 1 surau tu aku cari tp x ada. Habis lah aku, mcm mana ni?
Noorul Afiqah                   : Tunang kau tahu tak ni?
A (bkn nama sebenar) : Aku x bagitahu lg. X berani lah. Mcm mana ni? So, mcm mana skrg ek? Aku takut la jd apa2 kat relationship aku tu. Yelah, cincin tunang yg hilang. Tp kalau setakat cincin yg hilang, p'tunangan x putus kan?
Noorul Afiqah                 : Entah lah. Aku pun x sure. Tak b'jinak2 lg dlm arena p'tunangan ni. huhuu.. *jwpn mcm menyakitkan hati & men'down' kan perasaan. :p




Lps situasi ni, sy pun terus lah tny kat kwn2 yg lain esp. yg dah berumahtangga  tntang hal ni. Kwn2 yg lain kata cincin p'tunangan tu simbolik je. Tanda kita dah dipinang org. So, kalau hilang boleh je ganti yg baru. *owh.....mcm tu rupanya.... :) 

Pd awalnya, kwn sy meminta pertolongan sy. Tp smpai ke akhir ceritanya, sy xtahu nk tlg mcm mana. So, sy hanya mampu "tolong tanya" je lah..huhu..Sekadar perkongsian cerita. Ada cerita lain, nnt sy cerita kat sini ek. *ala2 bedtime story gitu..hehehe..assalamualaikum....

0 comments: