I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, January 5, 2010

zaman persekolahan yang indah

assalamualaikum w.b.t.. tarikh 4 Jan 2010 bermula lah sesi persekolahan bg tahun ni. Hmm..tiba2 teringat zaman persekolahan aku dulu. 1st time abah hantar g sekolah. G sekolah naik apa aku mmg dah tak ingat. Ye r, dulu umur 7 tahun, skrg aku dah 21 tahun. Haruslah kalau aku dah tak ingat. huhu..

Ibu yg sibuk siapkan aku g sekolah. Abah plak dah siap tunggu kat depan pintu rumah. Ingat lg, ibu bekalkan air milo g sekolah. Siap masuk dlm botol air bsr lg. Bkn apa, ibu kata takut tak cukup. Ye r, time tu aku dgn air milo mmg tak boleh dipisahkan. hahaha.. Abah hantar masuk kelas. Masuk kelas 1 Cempaka. Abah siap carikan tempat duduk utk aku dalam kelas. Lepas tu abah duduk kat tepi kelas. Sikit2 aku jeling tgk abah ada ke tak. Tgk sekali, ada lg... 2 kali, ada lg.... 3 kali, ada lg...4 kali, dah tak ada..!huhu..Abah dah balik..!! Mula2 rasa bosan gak sebab tak ada kwn. Ye la, kalau nak di ikutkan dulu masa tadika, aku tadika kat tempat lain, dekat dgn rumah aku. Bila msk sekolah plak, aku kena sekolah dekat dgn rumah nenek. Semua kwn2 tadika aku tak ada. Yang ada kwn2 tadika org lain. Sedih sgt..huhu..Tapi tak apa, dulu2 mane ada kira sgt psl kwn ni. G sekolah, dpt duit belanja, main dgn kwn2 lepas tu balik rumah. Tak ada fikir sgt psl belajar betul2 ni. Eh, w'pun aku ni kaki main, tapi ternyata bijak gak aku ni. Darjah 1-4 exam mst dpt no 1-5 je. Tak pernah lebih. Lepas tu aku ejek kakak aku sebab result dia tak sebagus result aku. Tapi naik darjah 5 aku mula jatuh. Tu r, ejek lg kakak aku. Padan muka aku..!huhu..



Hmm..tu la kenangan di awal zaman persekolahan. Memang sweet sgt. Skrg sume member dah bertebaran di atas bumi yang fana ni utk cari haluan masing2. Yang dah kawen pun ada gak. (ish, gatal sungguh mereka ini..)huhu..ala, da sampai jodoh, nak wat mcm mana kan?? Tinggal lah aku yang msh lg single mingle ni..huhu..Hmm..tak apalah, perjalanan aku jauh lg. Masih banyak yg perlu aku kejar. Lepas tu boleh r fikir psl kawen plak. hahaha..


p/s : 3 kategori m'jadi pilihan..

       1) Mr. Doctor
       2) Mr. Engineer
       3) Mr. Lawyer.... weeeee~~~~  ;-)

0 comments: