I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, March 2, 2010

indahnya ciptaan Tuhan

Assalamualaikum w.b.t. Just nak share citer hari ini. Haa..tgk title blog tu. Nampak mcm baik2 je gitu. Tp mmg la citer yg sy nak share ni ada kena mengena dgn ciptaan Allah, kita ni kan ciptaan Allah. Betul kan?? ;p

Ok, sebenarnya bukan apa pun. Ni pun sbnrnye ada kait mengait soal hati dan perasaan. Perasaan ye, bkn perasan!hehe.. Citer ni berlaku sewaktu sy dgn classmate sy tgh mkn kat cafe canselori. Meja kitorg betul2 kat tepi pintu. So, sng lah nak tgk sape2 yg lalu-lalang kat situ. (perlu ke wat gitu??huhuhu..) Tiba-tiba, tgh mkn lalu la seorang lelaki ni. Dan selepas itu berlaku lah perbualan antara sy dgn classmate sy, Wani.
* sorry la kalau ade pnmbhan atau pengurangan sbb sy xde plak bwk tape recorder utk rakam p'bualan kami..huhuhu..

Saya : Hmm..semalam aku br nmpak lelaki ni kat library.
Wani : Siapa?
*tetibe lelaki ni lalu kat sebelah kitorg.. ceehhh..bleh la plak..mcm drama je..hehehe..

Wani : Fiqah, dia tu budak kolej aku. Kolej ***** *****. Aku selalu gak nampak dia kat kolej. Tu lah budak yg aku dgn Aizah selalu tgk tu.
*ish3..mereka ini...................ini rupanya keje korg ye!

Saya : Dia budak fak mana?
Wani : FPI
Saya : Jabatan?
Wani : Tak tahu lah pula. 
* kecewa gak sbnrnye.. huhu..
* time ni gak lelaki tu lalu lagi kat sebelah kitorg. Maybe dia nak tgk lauk tp bila tgk lauk dah nak abis, so, dia pun keluar blk dr cafe tu.
Saya : Dia tu mmg selalu seorang2 je ke?
Wani : A'ah. Selalu seorang2 je.

Wani : Tp ko nak tau, semalan time perakan maulidur Rasul, dia join skali. Dia jd leader selawat. Sedap gak r suara dia. Boleh tahan.
Saya : Yeke? Bagus lah... (xtau la nape t'sengih2 time tu..hehehe)

Sebenarnya bkn ada apa2 pun kat citer ni. Sy sgt tertarik dgn cerita Wani tntang lelaki ni. Mungkin nmpak mcm xde apa2 tp sy rasa....ntah lah. Tgk dari segi rupa, dia ni biasa2 je. Dia bkn jenis yg berkopiah @ bersongkok time pegi kuliah. Citer dr Wani, dia pegi kuliah pun jalan kaki je! Tp maybe perilaku & cara pembawakan diri dia yg buat org lain nmpak dia mcm luar biasa. Plg kurang bg sy, dia ni sdp lah mata memandang. ;-) Tp tu lah, xnak lah puji lebih2. Kita pun xkenal lg siapa dia yg sbnrnye. Kita kembalikan semuanya kpd Yang Maha Mencipta. Mungkin itulah salah satu keindahan ciptaan Tuhan..~~ akhir kata, assalamualaikum..

0 comments: